Wydawca treści

Print Drukuj

Indywidualny Plan Działania

Co to jest Indywidualny Plan Działania?

Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.

Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?

IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.

Co zawiera IPD?

W IPD zawarte są m.in.:
  • działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
  • działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
  • planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
  • formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
  • termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

Monitoring IPD

Powiatowy urząd pracy w okresie realizacji IPD ma obowiązek kontaktowania się z tobą co najmniej raz na 60 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Kontakt ten może być realizowany przez powiatowy urząd pracy w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową.

Czy można zmieniać IPD w jego trakcie?

Jeżeli twoja sytuacja jako bezrobotnego lub poszukującego pracy ulegnie zmianie, doradca klienta w porozumieniu z tobą może dokonać stosownych zmian w IPD.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Informacje szczegółowe urzędu

Print Drukuj

Indywidualne poradnictwo zawodowe

Poradnictwo zawodowe to usługa mająca na celu pomoc w rozwiązaniu problemu zawodowego osoby zgłaszającej się do doradcy zawodowego. Problem zawodowy dotyczyć może wyboru lub zmiany zawodu, wyboru miejsca pracy, wyboru kierunku kształcenia lub szkolenia czy planowania rozwoju zawodowego, a także braku umiejętności poszukiwania pracy oraz obniżonej motywacji w zakresie aktywności zawodowej.

Porada indywidualna polega na bezpośrednim telefonicznym lub z wykorzystaniem  systemów teleinformatycznych kontakcie doradcy zawodowego z osobą zgłaszającą potrzebę pomocy w celu rozwiązania jej problemu zawodowego. Porady prowadzone są w formie rozmowy doradczej, w ramach której pracownik UP określa, wspólnie z osobą korzystającą z porady, jej problem zawodowy i sposoby jej rozwiązania, a także przygotowuje do lepszego radzenia sobie z poszukiwaniem i podejmowaniem pracy.
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji