Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy we Włoszczowie

Print Drukuj
  1. Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoba otrzyma na adres zameldowania bądź korespondencji decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku.
  2. Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. Rejestracja bedzie dokonana po zgłoszeniu się osoby z kompletem dokumentów w wyznaczonym przez siebie dniu oraz wrzuceniu wypełnionych druków wraz z załącznikami ( spiętych razem lub w kopercie) do pojemnika na korespondecję. Formularze wymagane do rejestracji dostępne są w wejściu głównym do Urzędu.
Jednocześnie informujemy, że rejestracja  i ubezpieczenie zdrowotne osób składających wniosek w postaci elektronicznej bez opatrzenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym nastąpi od dnia wpływu do Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie wszystkich niezbędnych oświadczeń i dokumentów.
Niedostarczenie do Urzędu niezbędnych oświadczeń i podpisanych dokumentów będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
  1. W siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie przy wejściu głównym Urzędu są wystawione formularze wymagane do rejestracji, które osoba rejestrująca będzie miała możliwość wypełnić i pozostawić w wyznaczonym miejscu (pojemnik na korespondencję).
Rejestrując się poprzez stronę praca.gov.pl prosimy o podawanie w formularzu numeru telefonu do kontaktu!!!  Przyśpieszy i ułatwi to obsługę wniosków.

Zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej. Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości  i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.

Informujemy, że  w przypadku pierwszej rejestracji, należy obowiązkowo załączyć skany dokumentów w szczególności:
  1. świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia potwierdzających wykształcenie,
  2. świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień przysługujących na podstawie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia  i instytucjach rynku pracy np. dokumenty potwierdzające wykonywanie innej pracy zarobkowej, zaświadczenia z ZUS potwierdzające okresy pobierania świadczeń,
  3. dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada,
  4. orzeczenia o niepełnosprawności,
  5. innych dokumentów niezbędnych do ustalenia statusu osoby bezrobotnej  lub poszukującej pracy oraz uprawnień do zasiłku.
Natomiast w przypadku ponownej rejestracji prosimy o dołączenie skanów dokumentów wymienionych wyżej, które uzyskano od momentu ostatniego wyrejestrowania w Powiatowym Urzędzie Pracy.

Linki:
Szczegółowy wykaz dokumentów.

Rejestracja przez internet

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.
Informacje o publikacji dokumentu