Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego - Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Aktualności

Nabór wniosków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Nabór wniosków
z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie informuje, iż dysponuje pulą środków
na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w wysokości
306 901,68 zł.  w związku z powyższym ogłasza nabór wniosków.


Przyjmowanie wniosków będzie prowadzone w terminie

od 20 luty 2025 roku do 21 luty 2025 roku.

Wnioski składane poza wyznaczonym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu. Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.

 
Środki będą przyznawane zgodnie z obowiązującymi Kryteriami przyznawania środków
z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w PUP we Włoszczowie.


 Przy rozpatrywaniu wniosku pod uwagę będą brane m.in.:

  1. Zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok.
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego rynku pracy (Barometr zawodów 2025 Powiat Włoszczowski).
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku.
  4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego.
  5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego.
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS.
  7. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 Priorytety wydatkowania środków KFS na 2025 rok to:

    1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
    2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
    3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie
      z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
    4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

    1. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
    2. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
    3. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
    4. Rozwój umiejętności cyfrowych.
    5. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Interpretacja  priorytetów:
 

PRIORYTET  1)      Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie – zgodnie z barometrem zawodów  deficytowych 2025 w Powiecie włoszczowskim.

Priorytet promuje działania szkoleniowe zapobiegające utracie zatrudnienia przez osoby pracujące zagrożone utratą pracy i ma ułatwić tzw. rekrutację wewnętrzną na stanowiska w zawodach, w których występują niedobory kadrowe. Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego zarówno na kursach zawodowych ale także w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych, o ile powiązane są one z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie danego powiatu. Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o wyniki najbardziej aktualnych badań/ analiz.

Pracodawca wnioskujący o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych na terenie innego powiatu lub województwa niż siedziba powiatowego urzędu pracy, w którym składany jest wniosek o dofinansowanie, powinien wykazać, że zawód jest deficytowy dla miejsca wykonywania pracy.

PRIORYTET 2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

           Przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy a nie dla całego rynku. Przykładowo maszyna istniejąca na rynku od bardzo wielu lat, ale niewykorzystywana do tej pory w firmie wnioskodawcy jest w jego przypadku „nową technologią czy narzędziem pracy". Pod pojęciem procesów należy rozumieć zaś serię powiązanych ze sobą działań lub zadań, które rozwiązują problem lub prowadzą do osiągnięcia określonego efektu. Przykładowymi kategoriami procesów biznesowych są: proces zarządczy (który kieruje działaniem systemu, np. zarządzanie przedsiębiorstwem lub zarządzanie strategiczne), proces operacyjny (który dotyczy istoty biznesu i źródła wartości dodanej, np. zaopatrzenie, produkcja, marketing, sprzedaż), proces pomocniczy (który wspiera procesy główne, np. księgowość, rekrutacja, wsparcie techniczne) - https://www.gov.pl/web/popcwsparcie/zarzadzanie-procesami-biznesowymi-bpm

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić,
że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami.

Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

       

 
PRIORYTET 3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność
na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:

1)         w województwie dolnośląskim:

  wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,

  w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,

  w powiecie górowskim - gmina Jemielno,

  w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,

  w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,

  w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,

  w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;

2)         w województwie lubuskim:

  w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,

  w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa     Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,

  w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,

  w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,

  e) w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina  Nowogród Bobrzański, gmina   Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,

  f) w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;

3)         w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;

4)         w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.

Nie ma żadnych ograniczeń co do tematu czy obszaru wybranych form kształcenia ustawicznego. Dofinansowane formy kształcenia ustawicznego mają wspomagać wprowadzenie zmian umożliwiających utrzymanie się na rynku czy pozwalających uniknąć zwolnień czy wręcz zatrudnić nowych pracowników.

Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis. Nie ma potrzeby żądać dokumentów finansowych potwierdzających spadek obrotów itp.

PRIORYTET    4)     Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach. Dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dlatego też dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości.

Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

  do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

  dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,

  rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach,

  do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,

  na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,

  dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.

Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników.  Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.

Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów.

Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.

 

PRIORYTET  5)      Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak zdrowie fizyczne. Oba te aspekty życia wzajemnie się dopełniają. Kiedy nasze zdrowie jest w równowadze, możemy sprawnie działać, aktywnie pracować, uczyć się i funkcjonować. Zaburzenia i choroby zdrowia psychicznego znacznie utrudniają prowadzenie satysfakcjonującego życia również zawodowego i to bez względu na wiek. W Polsce oficjalne dane mówią o tym, że na depresję choruje 1,5 miliona osób. Brak świadomości problemu oraz stygmatyzacja osób dotkniętych chorobami i zaburzeniami psychicznymi może zaburzać te statystyki i w rzeczywistości chorujących osób może być znacznie więcej.

Zadbanie o swój dobrostan (i swoich pracowników), zapobieganie wypaleniu zawodowemu, rozładowywanie nadmiernych napięć pozwala minimalizować rozwinięcie choroby psychicznej, dlatego tak ważna jest higiena zdrowia psychicznego, którą należy utrzymywać na co dzień.

Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy.  Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy.

Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

  rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego,

  przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi,

  skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy,

  różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych,

  promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

 

PRIORYTET   6)      Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

         doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;

         doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich  i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;

         rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i każdy pracodawca może określić własną listę potrzeb.

PRIORYTET  7)      Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych
w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym.

Obecnie, biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

PRIORYTET  8)      Rozwój umiejętności cyfrowych.

Biorąc pod uwagę, iż postęp technologiczny i cyfrowy jest coraz bardziej obecny w życiu każdego człowieka i będzie skutkować istotnymi zmianami w strukturze zatrudnienia oraz popycie na konkretne zawody i umiejętności. Bardzo ważne jest aby osoby funkcjonujące na rynku pracy były wyposażone w umiejętności, które nie będą się szybko dezaktualizować i pozwolą na stały rozwój posiadanego doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Z punktu widzenia pracodawców w perspektywie wieloletniej ważne będzie to, by kadry gospodarki dysponowały nowoczesnymi umiejętnościami, potrzebnymi w scyfryzowanych branżach oraz gospodarce obiegu zamkniętego.

Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania
z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.

W każdej dziedzinie gospodarki i w większości współczesnych zawodów kompetencje cyfrowe nabierają kluczowego znaczenia. Dlatego pracodawcy coraz częściej poszukują takich pracowników, którzy będą rozumieć potrzebę funkcjonowania w cyfrowym świecie i  przede wszystkim  sprawnie i twórczo posługiwać się narzędziami nowych technologii. Kompetencje cyfrowe to nie tylko obsługa komputera i programów. Wraz z postępem technologicznym zmienia się ich zakres. Dziś kompetencje cyfrowe to także umiejętności korzystania z danych i informacji, umiejętności porozumiewania się i współpracy, tworzenie treści cyfrowych, programowanie, kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem.
W obecnym czasie  zapotrzebowanie na kompetencje cyfrowe stale rośnie, ponieważ pojawiają się nowe zawody i kwalifikacje, które wymagają od pracowników nowych umiejętności, a poruszanie się w cyfrowej rzeczywistości staje się tak samo ważne jak umiejętność czytania i pisania.

Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

PRIORYTET  9)      Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego.

W Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:

    dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,

    decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,

    digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym rynku energii).

Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

Celem utworzenia Krajowego Funduszu Szkoleniowego jest zapobieganie utracie zatrudnienia przez osoby pracujące zagrożone utratą pracy z powodu posiadania kompetencji nieadekwatnych do wymagań pracodawcy i dynamicznie zmieniającego się rynku pracy,
a nabywane kompetencje muszą być bezpośrednio powiązane z zakresem zadań zawodowych/obowiązków na danym stanowisku, pracy.

 Pracodawca może otrzymać środki na sfinansowanie:

  1. 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż do wysokości 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe 20% pokrywa pracodawca,
  2. 100% kosztów kształcenia ustawicznego, jeśli należy do grupy mikroprzedsiębiorców, nie więcej jednak niż do wysokości 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Wniosek wraz z załącznikami udostępniony jest na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie: http://włoszczowa.praca.gov.pl w zakładce Urząd – Dokumenty do pobrania – Krajowy Fundusz Szkoleniowy.


Przypominamy także, iż:

  • Pracodawca w danym naborze wniosków składa tylko jeden wniosek, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć,
  • w/w wsparcie jest udzielane na zasadzie pomocy de minimis,
  • osoba współpracująca nie spełnia definicji zarówno pracownika jak i Pracodawcy i nie może korzystać ze wsparcia w ramach środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego,
  • formy wsparcia wskazane w złożonym wniosku, którymi będzie objęty pracownik zatrudniony w celu przygotowania zawodowego nie mogą powielać celów i programu kształcenia realizowanego dla tego pracownika w ramach umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego,
  • planując terminy wsparcia  należy wziąć pod uwagę, że Powiatowy Urząd Pracy na rozpatrzenie wniosku ma 30 dni,
  • zgodnie z wytycznymi MRPiPS ze środków KFS winny być finansowane szkolenia zawodowe, bez tzw. szkoleń „miękkich",
  • finansowane są tylko te działania, które jeszcze się nie rozpoczęły,
  • zakładając wsparcie pod uwagę należy brać zawód w jakim jest ono planowane, a nie zawód w jakim pracuje obecnie osoba kierowana do objęcia wsparciem.

Wnioski będą przyjmowane w terminie

od 20 luty 2025 roku do 21 luty 2025 roku (do godz. 1500).

Wnioski można składać w formie papierowej w Powiatowym Urzędzie Pracy

we Włoszczowie, ul. Strażacka 11  sekretariat pok. nr 11 (I piętro) oraz w formie elektronicznej podpisując wniosek wraz z załącznikami podpisem elektronicznym.

Dodatkowe informacje na temat Krajowego Funduszu Szkoleniowego można

uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie

 lub telefonicznie 41 394-35-40 wew. 208.

Вкладені застосунки

Informacja dla osób przesyłających pisma do Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie

Informacja dla osób przesyłających pisma do Powiatowego Urzędu Pracy we Włoszczowie

Od 5 października 2021 r. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych[1], nastąpiły zmiany w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego[2], które mają wpływ na prawidłowość prowadzonej korespondencji elektronicznej. Zmiany te są istotne, ponieważ będą kwalifikować przyjęcie korespondencji jako skutecznie doręczonej, wywierającej skutek zamierzony przez adresata.

Pisma, które są wnoszone w formie innej niż papierowa muszą być przesłane na adres do doręczeń elektronicznych tj: /pupwloszczowa/SkrytkaESP za pośrednictwem platformy ePUAP. 

Ponadto pisma można składać przez portal praca.gov.pl podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wniesienie podania za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), które nie spełnia wymogów określonych w ustawie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
 

[1] Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320)
[2] Art. 63 §1 i 2 Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Portal praca.gov.pl baner

Usługi elektroniczne Publicznych Służb Zatrudnienia

Widok zawartości stron

Prosimy o umieszczanie we wnioskach o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy numerów rachunków bankowych powiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Prosimy o niewskazywanie numerów rachunków osobistych.

Projekty skierowane do osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Zdjęcie artykułu Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt...
06.02.2025

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt...

Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...
06.05.2024

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...

Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...
08.09.2023

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...

  Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Projekt pilotażowy - Punkt doradztwa dla młodzieży ...
04.07.2023

Projekt pilotażowy - Punkt doradztwa dla młodzieży ...

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt finansowany z rezerwy Funduszu Pracy, na podstawie ogłoszonego naboru na projekty pilotażowe pod nazwą „Czas na Młodych...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób powyżej 29 roku życia...
26.04.2021

Aktywizacja zawodowa osób powyżej 29 roku życia...

RPO VII Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywizacja zawodowa...

Projekty skierowane do pracodawców i przedsiębiorców

Zdjęcie artykułu Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt...
06.02.2025

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt...

Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...
06.05.2024

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...

Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...
08.09.2023

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie...

  Priorytet FESW.10 Aktywni na rynku pracy Działanie FESW.10.01 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy Program Regionalny Fundusze Europejskie dla...

Zdjęcie artykułu Projekt pilotażowy - Punkt doradztwa dla młodzieży ...
04.07.2023

Projekt pilotażowy - Punkt doradztwa dla młodzieży ...

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt finansowany z rezerwy Funduszu Pracy, na podstawie ogłoszonego naboru na projekty pilotażowe pod nazwą „Czas na Młodych...

Zdjęcie artykułu Aktywizacja zawodowa osób powyżej 29 roku życia...
26.04.2021

Aktywizacja zawodowa osób powyżej 29 roku życia...

RPO VII Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie realizuje projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywizacja zawodowa...

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Informacja dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy we Włoszczowie

ul. Strażacka 11
29-100 Włoszczowa
woj. świętokrzyskie

NIP: 656-17-20-479; REGON: 291145840

telefon: +48 41 394 35 40; faks: +48 41 394 37 65
e-mail: kiwl@praca.gov.pl
ePUAP: /pupwloszczowa/SkrytkaESP

Pośrednictwo Pracy

telefon: +48 41 394 35 40 wew. 223, 224, 225, 226

Godziny pracy Urzędu:

Poniedziałek - Piątek 7:15 – 15:15

Obsługa bezrobotnych w Dziale Ewidencji i Świadczeń

Poniedziałek - Piątek  7:15 – 14:30